Sladká Marlenka

min7. 5. 2025 sa študenti III.AW a II.AW odborov manažment regionálneho cestovného ruchu, obchodná akadémia a služby v cestovnom ruchu zúčastnili odbornej exkurzie vo firme Marlenka, Frýdek-Místek.

Keď v roku 2003 požiadal Gevorg Avetisjan svoju sestru, aby mu upiekla svoju obľúbenú tortu podľa tradičnej rodinnej receptúry, ani netušil, že sa mu práve zmení život. Túto arménsku pochúťku zaniesol do kaviarne známemu, a len sa tak po nej zaprášilo. „Upeč ešte jednu, alebo skôr desať“ bola reakcia známeho. Tak vznikla Marlenka, tradičný staroarménsky zázrak z medu, ktorý nesie meno po matke a dcére zakladateľa Marlenky.

Študenti si užili komentovanú prehliadku výroby medových tort, vrátane ochutnávky vybraných produktov. Videli samotnú výrobu produktov od pečenia až po balenie a marketing.

Počas cestovania účastníkov exkurzie sprevádzali žiaci I.AW triedy odboru služby v cestovnom ruchu, pre ktorých to bola premiéra. Zvládli to výborne.

Na spiatočnej ceste študenti  navštívili „slovenský orloj“ v Starej Bystrici.

Cieľom exkurzie bola praktická ukážka marketingu, výroby, udržateľnosť, geografia a sprievodcovstvo.

Ing. Luciana Hudcovicová, Ing. Ivana Šimovcová
PK odborných ekonomických predmetov